El grup BLOC-Compromís per Dénia, ha presentat una moció per al pròxim plenari en la qual es demanen explicacions sobre el procés que ha deixat sense valor les participacions preferents i les quotes participatives de diverses entitats financeres en les quals invertien diners milers de ciutadans. “Aquest desplom és conseqüència directa de la gestió irresponsable i opaca que s’ha fet de les caixes d’estalvis”, ha assenyalat el regidor Josep Crespo.

En la moció es demana que l’Ajuntament de Dénia manifeste la manca d’informació en la que han incorregut en molts casos determinades entitats financeres en la comercialització dels productes anomenats “participacions preferents” i “quotes participatives” i que inste als organismes reguladors (Banc d’Espanya i Comissió Nacional del Mercat de Valors) a què impulsen una campanya de comunicació per part de les pròpies entitats financeres, per tal de garantir la correcta informació al conjunt de persones afectades, dels seus drets i dels seus deures.

El BLOC-Compromís de Dénia demana que es done suport a totes les actuacions de les associacions d’usuaris d’entitats financeres en la informació i defensa dels afectats, i la denúncia de les irregularitats comeses en la fase de contractació i comercialització d’aquestos productes i es demana als organismes reguladors que intervinguen per assolir la restitució dels drets dels usuaris/es afectats.

Una restitució que hauria de garantir, a través de les vies legals i financeres oportunes, la plena convertibilitat dels estalvis que hagen estat invertits en productes que no hagen garantit una informació adequada sobre les seves característiques a l’hora de la seua contractació i comercialització, tenint en compte que les mesures no haurien de limitar-se a un canvi per bons o accions ja que podrien generar més pèrdues als estalviadors i estalviadores.