Prop de 200 persones es reuniren el passat divendres, 11 de setembre, al carrer del poeta Vicent Andrés Estellés, amb motiu de la sisena edició de la Nit d’Estellés, organitzada pel col·lectiu de Compromís per Dénia. Una trobada cultural que aglutinà poesia, música, germanor i tradició.

L’acte començà amb un repàs de la vida del poeta i el seu pas per Dénia, i continuà amb el sopar de cabasset i el recital de poemes a càrrec de quasi 30 persones. Els regidors,  Rafa Carrió i Eva Ronda, alguns membres de la llista electoral, diversos representants culturals (de la premsa, dels esports i de la festa), estimats veïns, fins i tot un petit xiquet, posaren veu a la paraula del prolífic poeta de Burjassot. A més a més, dins de la part literària, Dolors Alexandre i Eva Ronda també van retre un especial homenatge a l’escriptora valenciana Maria Ibars, en el cinquanta aniversari de la seua mort. Llegiren dos poemes relacionats amb la mar i la natura del nostre territori: “Cançó embruixada” i “Espills de Plata”. Seguidament, l’organització realitzà el sorteig de dos litografies: de l’artista Josepa Gilabert, i del conegut Joan Castejón.

En aquesta ocasió,el punt musical el posà el cantautor Albert Ortega, més conegut com Bertomeu. Amb la seua manera dylaniana, i el màgic estil viu, tendre i personal de fer sonores les lletres d’Estellés, Bertomeu va delectar als assistents fins a la mitjanit amb “Estellés Infinit”. Ell llibre-disc, publicat per Edicions del Bullent, recull temes com “Assumiràs”, “Per la dignitat del País”, “Només un mot:Vida” o “Els Amants”, entre altres.

IMG_1983Sebastià Garcia, membre de l’Executiva Local, va aprofitar per dedicar-li unes paraules a la companya Paula Espí, la qual va faltar recentment, i per aquest motiu li féu entrega d’un especial ram de flors a la seua filla en nom de tots. Ell mateix va destacar la figura de Paula i la seua importància com a militant i amiga dins del BLOC i Compromís. Per últim, Garcia valorà molt positivament la sisena edició, i afirmà que és una total satisfacció i orgull “poder celebrar amb Estellés, una nit de germanor, cultura i identitat valenciana”.

IMG_1999IMG_2009

Compromís per Dénia agraeix la col·laboració i la presència dels botiguers de la zona, dels assistents, dels lectors i del magnífic músic Bertomeu.

IMG_1954

IMG_1939

IMG_1957

IMG_1927