El regidor del BLOC-Compromís de Dénia, Josep Crespo, ha expressat el seu desacord amb les formes amb què, de nou, l’equip de govern presentarà els pressupostos generals de 2013. “Falten pocs dies per a què acabe l’any i encara no tenim cap notícia d’ells. Això comença a ser habitual però és que enguany, s’afegeix que s’ha retardat el plenari una setmana més”, explica Crespo. A banda de criticar el retard del ple, el regidor nacionalista es queixa de què ni tan sols els han ensenyat un esborrany de la previsió econòmica del proper any.
A hores d’ara els pressupostos ja haurien d’estar presentats, almenys als partits de l’oposició, per tal de poder-los estudiar amb calma i fer una crítica constructiva en el moment de la seua aprovació inicial, que hauria de ser abans que acabe l’any. “De manera extraoficial hem sabut que el plenari s’ha hagut de retardar una setmana perquè encara no estan llestos els pressupostos, però el que temem és que siga per una qüestió de disputes internes entre els dos partits que formen el govern. És molt lamentable que en aquest cas es prioritzen els interessos polítics als interessos dels ciutadans, però aquesta ja comença a ser una constant en aquest equip de govern”, argumenta el regidor del BLOC.
Josep Crespo que repeteixen les formes un any darrere un altre i damunt després els demanen que els donem suport a l’aprovació inicial de la previsió econòmica.
El malestar entre PP i CU ja comença a estar més que visible i no només pels corredors de l’Ajuntament, sinó que la premsa ja se’n fa ressò. Tant en les discrepàncies en el Pla General, com en els pressupostos, o com va passar la setmana passada amb l’acte del Dia Mundial de les Muntanyes on van deixar ben clar el seu “trencament”. Per a Crespo aquestes discussions entre els dos partits estan paralitzant la ciutat, i una vegada més, no es tenen en compte les necessitats vertaderes dels ciutadans.
Crespo ha recordat que en l’exercici de 2012 va passar el mateix i que a meitat de febrer l’oposició no tenia encara les previsions econòmiques. “Una vegada més, aquest equip de govern fa les coses a la seua manera, és a dir, a última hora i sense cap tipus de diàleg. Estem segur que els pressupostos ens arribaran dos dies abans del ple quan no tinguem quasi temps d’estudiar-los i menys encara de fer algun tipus de proposta”, s’ha queixat Josep Crespo.
El regidor, lamenta, a més a més, que els pressupostos no passen pel Consell de Participació, ja que la ciutadania té molt a dir en aquest tema i té dret a saber en què es gasten els seus diners.