Després de 5 anys del desbordament del riu Girona, i dels greus danys materials i personals ocasionats a la part baixa de la conca, la plataforma Ciutadana Riu Girona ha reclamat que es declare espai natural protegit la part mitja i baixa del riu.

Bloc-Compromís ha valorat molt positivament la petició de la plataforma, i han decidit recolzar-la. Entre altres motius, l’edil del partit a l’Ajuntament de Dénia, Josep Crespo, ha exposat la gran fragilitat en la que es troba l’ecosistema de la conca, i considera que s’ha d’actuar amb celeritat per evitar que este es degrade.

Crespo assegura que les intervencions realitzades al voltant del riu han deteriorat la qualitat de les aigües i estan posant en perill unes comunitats animals i vegetals de gran riquesa. Així, Bloc-Compromís, demanarà que l’Ajuntament de Dénia també es posicione, i duga a terme els tràmits necessaris per a que es declare espai natural protegit els cursos mitjà i baix del Riu Girona.

Crespo també ha reclamat més inversió per als espais protegits del Montgó, Reserva Marina, Marjal de Pego i les reserves de Microflora. L’edil ha recordat que hi ha un abandó per part de les administracions, i que cal potenciar el medi natural que ens envolta. A més ha subratllat que estes inversions millorarien la qualitat de vida dels veïns, i fomentarien un turisme de qualitat.