El regidor del BLOC-Coalició Compromís de Dénia a l’Ajuntament de Dénia, Josep Crespo, ha votat en contra dels pressupostos del 2012 que s’han presentat este dimarts de matí al plenari extraordinari. Entre els seus arguments, el regidor ha destacat el menyspreu demostrat per l’equip de govern als partits de l’oposició, l’aberrant pujada d’impostos o l’incompliment de promeses electorals. Amb tot, Crespo ha qualificat aquest equip de govern de fer una gestió “no exemplar”, ja que demanen el sacrifici dels ciutadans però no ells mateixos no el fan.

El regidor Josep Crespo ha citat el president de l’estat espanyol, Mariano Rajoy, que aquesta setmana va dir: “és molt complicat viure a un país on la gent no paga però encara és molt més complicat viure en un país on qui ha de donar exemple, que és l’administració, no ho fa”. Amb aquestes paraules, Crespo ha volgut recriminar a l’equip de govern que ells mateixos es pujaren les seues retribucions només començar la legislatura i en canvi, demanen a la ciutadania que faça un esforç i un sacrifici en aquests temps de crisi. “És molt recurrent que sempre utilitzen la crisi com a excusa per a la seua mala gestió, però ells ja sabien com estaven les coses quan es van presentar a les eleccions i tot i això van fer les promeses electorals de no pujar els impostos i de pagar als proveïdors. Ara l’excusa és la crisi”, ha declarat l’edil nacionalista.

Pel que fa a les formes de tractar els veïns i els partits de l’oposició, Josep Crespo ha lamentat que de nou s’haja obviat l’opinió de la resta de partits i que en cap moment s’haja consensuat cap decisió al respecte de l’exercici de previsions econòmiques. Així mateix, ha criticat que s’hagen presentat de nou a presses i corregudes i informant primer a la premsa. Pel que fa a aquesta manca de respecte, el regidor de BLOC-Compromís ha expressat el seu malestar pel fet que l’equip de govern haja convocat el Consell de Participació un dia abans del plenari, quan ja no hi ha cap porta oberta per fer modificacions sobre el mateix. “Ja fa setmanes que tenien els pressupostos preparats i han hagut de presentar-los a última hora, només per llavar-se les mans, em sembla una falta de respecte”, ha opinat Crespo.

Tal i com ja havia explicat Crespo la setmana anterior, durant el ple ha advertit que els ciutadans de Dénia pagaran en forma d’impostos directes i indirectes la mala gestió de l’equip de govern, ja que s’arreplegaran vora 4 milions d’euros en impostos i no s’invertirà res en millorar la nostra ciutat. Crespo ha lamentat que no s’haja retirat la doble pujada de l’IBI, “tinc claríssim que mai no s’ha tingut cap interés en rectificar l’errada ja que no s’ha fet cap informe que demostre que aquest doble impost es pot llevar, com s’ha fet en altres poblacions”.