La Coalició Compromís ha encetat una campanya informativa per a explicar a la ciutadania el cost que suposa a les arques públiques comptar amb un servei de ressonàncies magnètiques privatitzat. Segons l’informe de la Sindicatura de Comptes fet públic ahir si la Generalitat assumirà la realització directa de la totalitat de les ressonàncies magnètiques es produirà un estalvi anual de 16,7 milions d’euros.
Des de la pàgina web de la Coalició (http://salut.compromis.net) el visitant pot comprovar en temps real l’estalvi que suposaria per a la Generalitat que la realització de les ressonàncies magnètiques fora de gestió pública. A més, s’inclou informació sobre la vinculació de les empreses que s’estan beneficiant de la privatització del servei amb el Partit Popular. Es dona la circumstància que, fins i tot, una d’aquestes empreses va ser fundada pel que va ser diputat del PP en Les Corts Valencianes i president de la comissió de Sanitat, Luís Concepción.
Segons ha assenyalat el diputat de Compromís, Fran Ferri, “La ciutadania pot visualitzar que la privatització de la sanitat és un saqueig en tota regla a les nostres butxaques. L’informe de la Sindicatura ha desmuntat l’excusa de l’eficiència i demostra que la gestió pública ens faria estalviar cada any l’equivalent a la construcció de tres centres de salut equipats”.
Per al regidor de Bloc-Compromís a Dénia, Josep Crespo, aquesta és una mostra més de la nul•la preocupació que té el PP per la sanitat pública. “Al PP i a les seues empreses amigues se’ls cau el castell de mentires que han muntat per defensar la sanitat privada davant la pública. Exigim que la realització de ressonàncies magnètiques siga de gestió pública i la creació d’una Comissió d’Investigació sobre la privatització d’aquesta prestació”.
Fa només uns dies el grup de Compromís a Les Corts ja va destapar els poc exemplars sous dels directius de l’hospital Marina Salud, una prova més d’aquesta mentira que ens vol vendre el PP, segons Crespo. “La sanitat pública és més econòmica i eficient que la privada, cada vegada tenim més proves. Si els directius de Marina Salud diuen que els sous que hem tret a la llum des de Compromís són falsos que ho demostren, que mostren els seus sous i no s’amaguen dient que són una empresa privada, volem transparència”.
Des de Bloc-Compromís de Dénia tornem a exigir una vegada més valentia a Ana Kringe i que defense els interessos de Dénia. En paraules de Josep Crespo, “La situació sanitària valenciana és preocupant, Marina Salud fa el que vol a la nostra ciutat i l’alcaldessa continua desapareguda, mirant cap a un altre lloc, esperant a no sabem que per a actuar”.