El regidor del BLOC a l’Ajuntament de Dénia, Josep Crespo, ha incidit en la falta de previsió del govern en matèria econòmica, sobretot, després de l’anunci de la pujada de l’IBI anunciada pel nou president del govern espanyol, Mariano Rajoy, ja que aquesta se sumarà a la ja anunciada per a la nostra ciutat. Crespo responsabilitza Vicente Chelet, regidor d’Hisenda, d’aquesta “clavada de pota”, ja que s’hauria d’haver esperat a les decisions vingudes de Madrid, i més sent del mateix partit. A més a més, encara no sabem quines són les mesures que el president de la Generalitat, Alberto Fabra, adoptarà al respecte i si ens afectaran també de manera negativa.

Per a Crespo, l’actitud de Vicente Chelet i de l’equip de govern reflecteix la poca comunicació que existeix entre ells i els seus superiors del Partit Popular a Madrid i a València. “Chelet ha anunciat als mitjans de comunicació que no haguera realitzat la pujada de l’IBI a Dénia si haguera sabut que Rajoy faria el mateix poc després, això vol dir que potser no calia pujar tant aquest impost a la nostra ciutat?”, es pregunta Crespo.

El BLOC ja va criticar en el seu moment el Pla Econòmic Financer presentat per l’equip de govern en desembre, i per això, continua responsabilitzant PP i CU de la mala situació econòmica que passa l’Ajuntament, lamentant que la seua mala gestió l’hagen de pagar els ciutadans de Dénia amb la pujada d’impostos, i ara, després de l’anunci de Rajoy, encara més.

Crespo ja va proposar llavors que en compte de pujar els impostos s’haurien de reduir les despeses i va criticar que els regidors de l’equip de govern es pujaren el seu sou només començar la legislatura. Josep Crespo responsabilitza l’actual equip de govern d’aquesta situació i lamenta que ara per ara no es puguen concertar més préstecs perquè l’Ajuntament ha arribat a un límit de desequilibri financer.

Finalment, el BLOC de Dénia proposa una vegada més que el camí que ha de triar l’equip de govern és el del diàleg i el consens, ja que, de nou, han demostrat que caminen en solitari sense comptar amb l’opinió de la ciutadania ni dels partits de l’oposició. Fins ara, l’únic que han fet és fer una clavada de pota darrere d’una altra.