El grup municipal de Compromís proposarà en la següent comissió de Territori que l’Ajuntament impulse un conveni amb les companyies elèctriques i de telecomunicacions que operen a la ciutat amb l’objectiu d’eliminar i soterrar el cablejat aeri preexistent, així com establir un calendari d’actuacions per fer-ho progressivament i d’acord amb els recursos, prioritzant zones conflictives. Insta, també, a què es trasllade l’acord a les empreses de telecomunicacions i elèctriques i que estes actuacions s’integren en els plans directors urbans i paisatgístics.

Per a Compromís, es pot comprovar que bona part de les línies antigues per tota la ciutat no es troben soterrades, sinó que pengen de façanes restant estètica als edificis, inclús suposant un perill per a veïns i veïnes. De fet, molts d’ells porten temps denunciant façanes amb abundants cables amb mala imatge o perilloses condicions.

Davant aquesta realitat “l’Ajuntament ha de garantir la millora de la seguretat i el paisatge urbà, posant en marxa iniciatives municipals per fer possible l’eliminació progressiva del cablejat aprofitant també les obres de millora que es realitzen als carrers i espais públics, i més quan defensem entorns urbans amables i per a les persones”, argumenta Rafa Carrió, portaveu de l’agrupació.

Segons l’edil “som conscients que l’ordenança de la construcció i urbanització estipula que totes les noves connexions entre les xarxes aèries seran soterrades i que si en un edifici es vol inserir cablejats, haurà de fer-se segons normativa”, no obstant això, afegeix, “la negociació amb les companyies de telecomunicació podria establir un calendari per a soterrar progressivament el cablejat més antic, el que més afecta la seguretat o a l’estètica, o bé l’existent en espais o façanes públiques”.