Tots els partits amb representació al consistori de Dénia hem manifestat la nostra preocupació pel futur de les dones i homes, xiquets i xiquetes de l’Afganistan, en solidaritat amb el poble afganès, víctima una vegada més de les conseqüències nefastes d’un règim religiós, ultraortodox i extremista, on les garanties de respecte dels drets humans universal són nul·les.

Així, a proposta de Compromís, i com ja vam manifestar des de 2015, ens comprometem a oferir-nos com a ciutat acollidora de persones refugiades, si arriba el moment, i a posar els recursos que tenim a l’abast per a ajudar-hi.

Com a societats de drets, països democràtics i estats laics, no podem quedar-nos de braços encreuats mentre l’Afganistan torna a retrocedir en matèria de drets humans i benestar de la ciutadania. Amb solidaritat amb aquest poble, víctima de les conseqüències de la lluita pel poder dels talibans la corporació, a més a més, demanem amb una declaració conjunta que la comunitat internacional no abandone al poble afganés i que no es faça cap consessió a la vulneració dels seus drets i llibertats.

Per a donar visibilitat a aquesta reivindicació, també hem acordat que en caure la nit la façana de l’Ajuntament de Dénia s’il·lumine amb els colors verd i roig presents a la bandera d’Afganistan.