Compromís vol instar a l’equip de govern a què acorde la suspensió de la taxa d’ocupació al sector de l’hostaleria fins a 2021, tal com s’han fet en altres municipis, com València, i en la línia de la proposta la qual acaba de fer pública el Partit Popular de Dénia.

“L’acord resulta imprescindible perquè els bars, cafeteries i restaurants es puguen recuperar econòmicament després de la crisi, i més tenint en compte les pèrdues en el sector després de Falles i Pasqua, i l’ocupació turística prevista per a l’estiu”, explica Eva Ronda, regidora del grup municipal.

L’equip de govern té previstes ajudes i bonificacions per al pagament de l’OVP, però quan es reòbriguen els locals es liquidarà la taxa d’ocupació de les taules permeses en la fase de desescalada i “des de Compromís pensem que és més pertinent la suspensió de l’ordenança per a ajudar amb més urgència als empresaris, i per consegüent, també, a treballadors, proveïdors i tot el que abasta el sector”.

Segons ha afegit Ronda, després de parlar amb representants de l’hostaleria, “donada la situació excepcional, fan falta mesures excepcionals i urgents com aquesta perquè molts locals s’atrevisquen a funcionar amb les condicions de la crisi”. Després que el Partit Popular haja realitzat un comunicat expressant aquesta mateixa proposta “volem fer pública la nostra postura i anar de la mà en aquesta mesura, perquè creiem que és la més adequada i és la que està demandant el sector hostaler”.