Ens vas deixar un 4 de setembre. I fins i tot en això, sembla que vas voler fer-li l’ullet a la cultura. A la teua cultura. Eixa que tant vas cuidar, defensar i divulgar. 4 de setembre, la data en la qual va nàixer Vicent Andrés Estellés, un dels poetes que més vas admirar i recitar al llarg de la teua vida. Sempre recordarem els teus teatrals recitals durant la Nit d’Estellés que, enguany i per primera vegada, no seran amb nosaltres.

“Assumiràs la veu d’un poble”, com versa el poeta…I això és el que vas fer tu, cultural, històrica i políticament. 89 anys són molts anys, i els teus te’ls vas passar recorrent les comarques fent poble, fent país. No solament mitjançant el teatre, amb el grup Llebeig als anys 70, en el qual vas crear, vas actuar i vas promoure cultura, sinó també a través de les teues diverses col·laboracions en revistes setmanals, periòdics, o mitjans de comunicació, com la Marina, el Canfali Marina Alta o la primigènia Ràdio Dénia.

La teua aportació al món de la cultura local no va quedar ahí, sinó que el teu compromís estava també en la teua activitat en el Dianium Dansa, en la teua afició en l’equip del Dénia, i com no, en tota la teua contribució a la memòria col·lectiva de la ciutat, amb els llibres Xiquets dels anys difícils. de la República al franquisme, Dénia a la postguerra. Vivències i documents i Personatges populars.

L’amor per la terra, per la històrica i per la llengua el contagiaves, l’emanaves, i ho feies arribar ben lluny. És per això que t’has convertit en un referent cultural, i també polític, fidel i imprescindible a totes les cites de l’Aplec del Castell, a totes les reivindicacions, a tots els esdeveniments. I eixa passió, eixa perspicàcia, humilitat i generositat amb la qual feies les coses et van valdre diversos reconeixements, com el de soci d’Honor del Institut d’Estudis Comarcals de la Marina Alta, el del Premi de la Tardor, o el de Fill Predilecte de Dénia.

I nosaltres, políticament, no et recordarem sols com a regidor (dues vegades) per l’UPV o com a militant actiu i històric, sinó que et recordarem pel teu compromís amb el País Valencià, per la teua defensa dels ideals progressistes, republicans i valencianistes, i com no, per la teua actitud ferma davant  la lluita per la democràcia i la llibertat. I és que a tu “et pariren per a vetlar en la llarga nit del teu poble”; per a ser “paraula viva”.

Des d’ací, manifestem el condol a la teua família, i a tot el poble de Dénia.

“Després del teu silenci estricte, camines decididament”. I nosaltres, caminarem sempre amb tu. Bon viatge savi company, bon viatge cap a Ítaca.

Compromís per Dénia.