La regidora de Festes, Eva Ronda, ha presentat la programació de la Festa Major en honor a la Santíssima Sang de Dénia, que se celebrarà del 9 al 17 de juliol.

El programa manté activitats “vertebrals”, com els actes fallers, la processó de la Santíssima Sang, la desfilada de carrosses i els Bous a la Mar. Però enguany, entre les novetats es troba la presència de grups locals, comarcals i valencians en diverses activitats, un compromís que a més es troba en l’acord de governabilitat i que té com finalitat “traure al carrer el talent de gent que actua des de fa temps”. Ronda, a més a més, ha destacat la descentralització de la ubicació d’activitats i actuacions, sumant nous espais com l’esplanada de Torrecremada, la plaça de Valgamedéu o el pàrquin de la zona de la Guitarra.

Per altra banda, s’ha prescindit dels dies dedicats a determinats col·lectius com es feia fins ara, apostant per una festa “genèrica, per a tots”.

Cap destacar el tradicional concert en honor a la patrona de la ciutat que cada any ofereix l’Agrupació Artística Musical de Dénia i que enguany es dedicarà al Tenor Cortis, amb motiu de la celebració del 125 aniversari del seu naixement.

Activitats infantils

Quant a les activitats per als més xicotets, es podrà gaudir d’un parc infantil amb inflables, que s’instal·larà en el Carrer de la Mar de 19.30 a 22.30, els dies 11, 12, 14 i 17 de juliol. Com a novetat, el dia 10 de juliol, de 18 a 20.30 hores, en la plaça de Valgamdéu se celebrarà la festa infantil Jugant amb la diversitat, amb la col·laboració de diferents associacions i entitats socials de la ciutat, “una aposta per la inclusió en la qual hi haurà inflables, tallers, festa de l’escuma i minidisco”, segons ha indicat la regidora.

Els dies 11 i 13 de juliol, a les 19.30 en la plaça del Consell, es duran a terme tallers infantils de decoració de gorres i ventalls, amb la col·laboració de l’Associació d’Empresaris d’Hosteleria i Turisme de la Marina Alta (AETHMA).

Actuacions de teatre infantil (9, 12 i 14 de juliol), un espectacle taurí per a xiquets organitzat amb la col·laboració de les penyes de bous a la mar (14 de juliol), una minidisco en el carrer la Via (dia 15) i l’actuació musical de Dani Miquel (dia 17) completen les activitats dedicades a la família.

Activitats nocturnes

Per als joves, la regidoria ha organitzat festes en la zona d’oci nocturna que s’habilitarà en el pàrquing de la zona de la Guitarra (dies 9, 10, 13 i 16 de juliol) i al final del carrer Marqués de Campo (dia 12). Enguany també com a novetat, s’ha programat dos nits de concerts amb grups locals en l’esplanada de Torrecremada, el dia 14, i un concert de música en valencià, el dia 15, a càrrec de grups valencians com Mai Mai, Smoking Souls o Meteor.

Hi haurà també activitats nocturnes per a un públic més familiar, com la comèdia musical Agraciados (9 de juliol), l’actuació de l’Escola de Dansa Patricia Sentí (10 de juliol), el teatre musical Abbas contadas (dia 11), el correfoc la Nit màgica (12 de juliol), el teatre de carrer La Nave de los Locos (dia 14 de juliol), l’espectacle d’humor, teatre i màgia Habra Kadabra (15 de juliol), les actuacions de les orquestes Matrix Band i Mònoca (16 de juliol) i el tribut musical al grup El Último de la Fila (17 de juliol).

El programa es completa amb activitats esportives, la tradicional carrera de cintes, la trobada de boixets i l’Aplec de Danses, entre altres.

Tanmateix, s’ha preparat una exhibició de cuina de paella valenciana a foc de llenya, el dimarts 12 de juliol, en el carrer Marqués de campo, a partir de les 12 hores. Els interessats a participar poden inscriure’s des de demà dijous, fins al 7 de juliol, enviant un correu electrònic a [email protected]

La Federació de Moros i Cristians de Dénia participa en la celebració organitzant una entraeta festera el diumenge 17, a les 20.30 hores, en el carrer Marqués de Campo.