El regidor de Cultura, Rafa Carrió, ha presentat hui en roda de premsa el document que defineix i regula el Consell de Cultura, un òrgan consultiu de nova creació, present a l’acord de governabilitat i prioritat en matèria de cultura per a Compromís. El reglament serà aprovat en el proper plenari i entrarà en període d’exposició pública abans de constituir-se. Oscar Mengual (Participació) i Cristina Morera (Joventut) han presentat també els reglaments dels Consells de Residents Estrangers i Joventut, respectivament. Està previst que es posen en marxa el pròxim mes d’abril.

El Consell de Cultura és un òrgan consultiu i de participació sectorial, amb autonomia funcional però dependent de l’Ajuntament de Dénia. “Naix com un instrument de participació per tal de promoure i impulsar una cultura de tots i totes, i per a tots i totes”, ens explica Carrió, “i gràcies al qual elaborarem un Pla Integral de Dinamització Cultural que genere un producte cultural intern i extern de qualitat”.

Entre les funcions del Consell està el promoure i canalitzar una reflexió conjunta entre els diferents agents culturals per tal de “conèixer i debatre les polítiques culturals de Dénia i establir línies programàtiques més col·laboratives” comenta l’edil. Es constituirà també com un observatori de la vida cultural de la ciutat i com òrgan dinamitzador de la creació d’entitats culturals.

FullSizeRender (2)El Consell, coordinat amb la regidoria de Participació Ciutadana, estarà presidit pel regidor de Cultura, Rafa Carrió, i formaran part: un representant de cada grup polític; un representant de les diverses entitats culturals que figuren registrades; els tècnics de patrimoni, museus, arxius, biblioteques i programació, així com un funcionari de l’Ajuntament; i podran formar part, amb caràcter d’assessors, les persones o associacions que, per formació o experiència, puguen ser rellevants per al funcionament d’aquest.

Una vegada s’han presentat a la resta de grups polítics en la comissió informativa, els estatuts s’aprovaran de forma inicial en el plenari de demà, dijous 29 de gener i després pasaran a exposició pública. Està previst que el Consell es pose en marxa durant el mes d’abril.

El document ha estat impulsat des de la sectorial de Cultura de Compromís per Dénia i elaborat seguint la línia de treball del partit (de baix cap a dalt), amb criteris de participació, transparència, col·laboració i gestió, “principis i accions del nostre govern”, afegeix Carrió.

La cultura és part fonamental dels processos de creació, recreació i decisió a l’hora de dinamitzar la societat. Les manifestacions culturals són ben necessàries en el desenvolupament de la qualitat de vida de la comunitat. No sols contribueixen al desenvolupament econòmic individual i col·lectiu, sinó que també reforcen i amplien el sistema democràtic i les habilitats i coneixements humans. És per això que, “des de l’administració pública tenim l’obligació i el gust de potenciar-la i donar-li impuls, amb la col·laboració de la ciutadania” apunta l’edil.