Com és tradició des de fa uns anys, Compromís per Dénia celebra el dia dels valencians i valencianes en la Plaça de Jaume I, de manera independent a l’acte programat per l’Ajuntament de Dénia. Serà davant del monument commemoratiu de Jaume I el Conqueridor, el divendres 9 d’octubre a les 11 hores.

Els regidors i regidores de Compromís en l’equip de govern estaran presents en l’acte del partit. Rafa Carrió, Portaveu del grup municipal, primer tinent d’alcalde i regidor de Cultura i Educació, serà el conductor dels parlaments. Aquest any seran a càrrec de Pere Mayor, durant molts anys secretari general d’UPV i del BLOC, i d’Eva Ronda, regidora de Festes, Ocupació, Comerç, CREAMA, Transparència i Modernització. Després, al so de la Muixeranga amb dolçaina i tabalet per la Colla la Xareta, es realitzarà la tradicional ofrena de flors al monument de Jaume I.rafa jaumeEl dia 9 d’octubre és un dia molt importantper al col·lectiu. Compromís per Dénia ha sigut un partit que ha mantingut una llarga tradició festejant la nostra fundació com a poble, així com la reivindicació de pertànyer a un país amb una tradició històrica i cultural diferent de la resta de l’estat espanyol. I ho ha fet deixant a banda els actes institucionals des de l’aprovació de l’Estatut d’Autonomia valencià,l’any 2005, amb el qual es van vulnerar drets democràtics i nacionals fonamentals. Fou quan els regidors del BLOC van decidir absentar-se dels actes institucionals i celebrar el 9 d’octubre a banda dels altres partits polítics, considerant que amb eixe acord no es defensaven els drets de la majoria dels valencians i valencianes.

jaumeiSi bé la festa pròpia va començar realitzant-se en la Glorieta del País Valencià i posteriorment, i sense més remei, en la seu del partit, des de 2010 Compromís celebra l’acte en la plaça de Jaume I, en memòria de la seua entrada a la ciutat de València l’any 1238.

Compromís convida a tota la ciutadania a participar en el Dia Nacional del País Valencià.