Amb quins recursos contem? Quins són els llocs de treball que volem crear i fomentar? Quina formació han de tindre els demandants? Quines sinergies podem impulsar per a fomentar la creació d’ocupació i formació adequades a les tendències actuals?

Aquestes i altres preguntes s’abordaran entre el Consistori i diferents agents socials i econòmics amb la creació de la MESA D’OCUPACIÓ. Els regidors encarregats de l’àrea en l’Ajuntament, Eva Ronda, de Compromís, i Antonio Losada, de Canviem entre Tots, han estat treballant les darreres setmanes per a confeccionar el que serà una ferramenta de consulta, assessorament i seguiment de les accions relacionades amb la generació de treball en Dénia. Es va celebrar, recentment en la Casa de la Cultura, la primera reunió amb representants de diferents entitats socials i econòmiques de la ciutat, com una presa de contacte en la qual recollir propostes i suggeriments de cara a la constitució de la Mesa. Tindrà, en un parell de setmanes, un reglament totalment participatiu i obert amb les aportacions de tots els grups i agents. Pretén ser una ferramenta àgil, aliena a la burocràcia típica dels òrgans reglamentats.

La qüestió principal és la creació de llocs de treball, però no de qualsevol lloc, ni de qualsevol manera. Tanmateix és determinar quina és la Dénia que volem i quins mercats podem obrir més enllà de l’hostaleria, la construcció o el turisme.

La regidora d’Ocupació, amb dilatada experiència en el sector, comentava que aquesta Mesa té com a objectius detectar necessitats i afavorir la intercomunicació i les bones pràctiques, buscant sinergies professionals per a dinamitzar l’economia local, així com determinar les línies bàsiques d’una política ferma d’Ocupació Municipal. Es tracta “d’una ferramenta necessària per a fer front als greus problemes d’atur, desocupació i mancança de manteniment d’empreses i formació, així com per a tractar temes com la innovació, el desenvolupament i l’adaptació a les noves tecnologies. Especialment important és bolcar-nos en aquells col·lectius més desfavorits i en situació de risc i exclusió social”.

Per la seua part, Antonio Losada, regidor de Polítiques d’Ocupació, va destacar la transversalitat de l’aspecte ocupacional: “És una cosa de tots, hem de col·laborar per a posar un granet d’arena en la creació de treball, des dels instituts, entitats formatives, sindicats, empreses, i fins i tot des de l’Ajuntament”. En eixe sentit, el fi és que les accions del Consistori vagen consensuades i treballades des d’aquesta Mesa. Els dos regidors van incidir en el seu aspecte vinculant, i és que aquestes reunions són la base per a incloure despeses en els pressupostos. El regidor d’Hisenda i Personal, Paco Roselló, també entre els assistents, va ratificar la importància d’aquests encontres a l’hora d’emprendre polítiques econòmiques des de lIMG_8605’Executiu.

A la reunió van assistir, a més de l’Alcalde, Vicent Grimalt, representants empresarials i turístics, com el CDT, Aethma, Cedma i Jovempa; o sindicals com CCOO o UGT. De l’àmbit educatiu els instituts IES Maria Ibars, Chabàs, i UNED. Agents de formació i ocupació com Creama, SEPE.. També AEAT, INSS, Tesoreria de la Seguretat Social, Marina Alta Emprende i Plataforma Social para el Empleo. No van faltar representants de diferents partits polítics, com els de Compromís, PSPV-PSOE, CET, C’s i IMG_8614PP.

Tots ells van mostrar el seu suport i interés en participar. Entre les aportacions es va suggerir la necessitat de començar amb un diagnòstic de la situació actual de Dénia i realitzar tasques pràctiques i operatives amb la creació d’un Pla d’Ocupació. A més a més, fomentar teixits empresarials i cooperatives, fàbriques i nous mercats, impulsar la innovació i les noves tecnologies; continuar amb la formació dual; i escoltar i estar en contacte amb les persones demandants.

20150902_Reunion_constitucion_Mesa_Empleo_02

Com a primera presa de contacte, el balanç és molt positiu. Continuem treballant per fer del diàleg la nostra bandera, amb el que emprendre estratègies locals i alternatives sostenibles que reactiven el mercat laboral. És el nostre compromís.