El pròxim diumenge, 28 de juny es celebra el dia Internacional de l’Orgull LGTB (lesbiana, gai, bisexual i transsexual), més conegut com a Dia de l’Orgull Gai.   Aquesta festa se celebra de forma pública amb l’objectiu d’ instar a la tolerància i la igualtat. Per això, l’Equip de Govern, Compromís i PSPV-PSOE, ha penjat la senyera identificativa del moviment amb els colors de l’arc de Sant Martí (arc iris).  Serà al balcó central del Consistori tot el cap de setmana.  El compromís amb el moviment no queda ací. I es que el Consistori estudiarà mesures que garantisquen  la total igualtat i eradiquen per complet l’homofòbia a la localitat.

El grup municipal del BLOC  va presentar una moció al ple del 24 de juny de 2011, en la que es proposava l’acord de la Corporació amb el moviment col·locant la senyera en un màstil al balcó. La moció va quedar aprovada per unanimitat si bé no es va penjar ja que, per raons de protocol, únicament les senyeres institucionals poden fer-ho. Poc després, en el plenari del 27 de juny de 2013, l’actual regidor de Compromís, Josep Crespo, va proposar el penjament de “la multicolor” en un lloc que fóra visible. A més d’aquesta proposta, Crespo va plantejar a l’Ajuntament la formulació de mesures per a garantir els drets del col·lectiu i la comunicació d’aquesta declaració a les principals associacions valencianes de LGTB.

El grup Compromís sempre ha donat suport a la llibertat de l’individu a elegir i defendre la seua condició sexual. De fet, ha reclamat a l’administració pública la seua llavor per a conscienciar i defendre valors com la tolerància i la igualtat, així com ha reivindicat la fi de tota discriminació.

Recordar que l’any passat, aprovada la moció, la senyera va ser situada a l’interior del Consistori, i no a l’ exterior ni a plena vista de la ciutadania com es sol·licitava.  Aquest any i els que venen, SÍ serà visible.