“Cal que les dones arriben on arriben els homes i que els homes arriben on arriben les dones”

Compromís per Dénia celebrà el passat dijous una taula rodona sota el lema “Dones i Lideratge” i que tingué com a protagonistes a la regidora de Compromís a l’Ajuntament de València, Consol Castillo, i a l’editora Núria Sendra, d’edicions del Bullent.

L’acte va servir per posar sobre la taula el debat de la discriminació laboral, els rols i estereotips que ens marca la societat i la necessitat de crear ferramentes per aprofundir en la igualtat de sexes en el món de l’empresa, la ciència, la política o la cultura, entre d’altres.

En aquest sentit Núria Sendra explicà que, al seu parer, “hem d’entendre la igualtat en les dues direccions. Les dones poden fer el mateix que els homes però a l’inrevés també. Cal alliberar-nos d’eixos papers marcats durant tant de temps. Cal que les dones vullguen arribar on arriben els homes i que els homes puguen arribar on arriben les dones”. Sendra relatà la seua experiència al front d’una de les editorials valencianes més importants i remarcà que és important també visualitzar que “allà on hi ha homes, també hi ha dones”.

Per la seua banda Consol Castillo argumentà que “quan parlem de lideratge i dones ho fem en referència als canvis de valors de la societat. El lideratge femení és mes cooperatiu, col•laboratiu i de creació de sinergies”.

La regidora de Compromís a l’Ajuntament de València avalà el canvi teòric de lideratge: hem de reivindicar la diferència. Les dones hem simultaniejat la formació amb l’atenció dels xiquets i dels majors. Les dones són més eficaces. Les dones som més resolutives. Castillo recordà com, en política, al llarg dels anys els partits li han atorgat a les dones unes regidories determinades que s’acaben “feminitzant” (cas de Benestar Social o Educació) i en canvi d’altres semblen sempre lligades als homes. En aquest sentit posà en valor que Compromís per Dénia trencà eixa tendència als anys 90 quan una regidora (Mari Carme Sellés) fou la responsable de l’àrea d’Urbanisme.

La taula rodona se celebrà al restaurant Amazing i fou moderada per la mestra i militant de Compromís per Dénia Dolors Alexandre.

Públic Rafa i Josep PONENTS