Compromís de Dénia ha volgut fer públic el seu suport als portaveus dels grups de l’oposició al Congrés dels Diputats que aquesta setmana van signar un document en el qual es comprometien a derogar la nova Llei d’Ensenyament (LOMQE) en el cas que hi haguera un canvi de govern. En el text acordat per l’oposició es constata que aquesta llei s’ha fet sense l’acord dels grups i ignorant les competències de les comunitats autònomes. Aquest acord ha estat signat per tots els grups (PSOE, Esquerra Plural, CiU, PNB, ERC i els cinc partits del grup mixt) a excepció de UPyD.
“La Llei Wert és un atac a la igualtat d’oportunitats i un retrocés n l’equitat i la qualitat de l’educació i és tot una alteració del sistema lingüístic educatiu, com ara el valencià”, ha explicat el portaveu de Compromís per Dénia, Josep Crespo.
El text signat per l’oposició acorda que en el primer període de sessions de la pròxima legislatura derogaran la LOMQE, en paralitzaran immediatament l’aplicació i treballaran per elaborar una nova llei que tinga el màxim consens parlamentari de la comunitat educativa.
Josep Crespo lamenta que UPyD no s’haja afegit a aquest acord: “són aquestos gestos el que delaten la ideologia d’un partit, és a dir, una ideologia que no respecta el consens de la ciutadania i encara menys el pluringüisme de la nostra societat”.