Josep Crespo, regidor de Bloc-Compromís a l’Ajuntament de Dénia, ha fet les seues primeres declaracions després de que ahir dimarts l’empresa pública VAERSA anunciara la venda de la seua part de les accions de la planta de transferències. Crespo opina que entre l’equip de govern de l’Ajuntament i el Consell estan hipotecant la ciutat de Dénia i els ciutadans, “la Generalitat ens deixa en l’estacada i l’equip de govern ho consent en compte de plantar cara i exigir responsabilitats i solucions”.
El regidor ha criticat també el PP per evitar que aquesta empresa, els responsables de la qual estan imputats el cas Gürtel, hagen malversat amb fons públics. Els responsables de VAERSA són sospitosos de contractar a dit i de diferents irregularitats en contractació. Tot això amb el beneplàcit del govern del Partit Popular.
“El que fan ara la Generalitat és deixar empantanats els ajuntaments, que hauran d’assumir les competències d’una empresa que ja és un pou negre i que no ha sabut fer funcionar el pla zonal de residus”, afegeix Crespo. L’edil de Compromís explica que la gestió de residus continua sent molt cara perquè des de dal no hi ha planificació i els que ho acaben pagant són els ciutadans.
El portaveu de Compromís per Dénia explica que el que necessita Dénia és una planta de transferències que funcione com toca, que abaratisca la gestió de residus locals i comarcals, però no pot convertir-se en una hipoteca més. “Cal fer una inversió important, la planta ha de ser la solució i no el problema. Ara l’equip de govern té una difícil tasca, ja que han de valorar quina és l’opció més rendible, si enviar els residus a El Campello o entrar en la societat comarcal, en la qual no estaran Benissa i Calp”, explica Crespo.
“La presa d’aquesta decisió serà clau per saber si PP i CU treballen per els interessos de la ciutadania o deixaran que els veïns i veïnes de Dénia paguen per les errades i la corrupció del PP valencià”, conclou Josep Crespo.
Per a Compromís, l’errada és de la Generalitat, que és qui deixa a Dénia amb un difícil panorama, però culpen a l’equip de govern, de PP i CU, de ser còmplice de totes les polítiques que venen de València, sense negar-s’hi a res i tampoc sense exigir el que és el millor per als deniers i denieres.
El grup parlamentari de Compromís a les Corts preguntarà la pròxima setmana al Consell per la venda d’accions de l’empresa pública VAERSA. Este mateix dimarts hem conegut que aquesta empresa se n’eixirà de la societat Reciclatge de Residus de la Marina Alta tot i haver tingut més de quaranta mil euros de benefici en 2012.