El regidor del BLOC-Compromís per Dénia, Josep Crespo ha presentat una moció a l’Ajuntament de Dénia exigint que s’inste al Consell a reivindicar un increment substancial de la inversió pública per al País Valencià inclosa en els Pressupostos Generals de l’Estat de 2012. Tal i com ha fet el síndic del grup parlamentari Compromís a les Corts, el BLOC de Dénia ha manifestat la seua desaprovació a aquesta previsió de comptes per insolidària i per no contemplar la inversió pública territorialitzada prevista a la reforma de l’Estatut d’Autonomia del 2006.

Per al regidor de Dénia “es confirma que continuarà la marginació en finançament i ajudes per al País Valencià amb la complicitat i el silenci d’un Partit Popular que ja no reivindica res des de que el cap suprem del partit ocupa el palau de la Moncloa”. En la moció es detalla que la nostra autonomia rebrà (si s’acompleix la inversió prevista) en 2012 un total de 1.008,56 milions d’euros corresponents a la inversió real del Govern Central d’acord amb el projecte de Llei de Pressupostos Generals de l’Estat (PGE). Esta xifra suposa una 34,4 % menys que la inversió prevista en 2011, que va ser de 1.539 milions d’euros. La dotació prevista pels PGE-2012 per a la nostra autonomia serà per tant del 7,9 % del total previst, molt inferior al que ens pertocaria si s’apliqués la clàusula incorporada amb la reforma de l’Estatut que garanteix la inversió pública territorialitzada.

Mai, en la recent història democràtica, la nostra autonomia ha rebut una inversió dels Pressupostos Generals de l’Estat, no ja superior, ni tan sols mitjana, respecte a altres comunitats autònomes ja siga per població o per Producte Interior Brut. Així, l’actual projecte de llei de PGE 2012 no inclou ni un sol euro per a desenvolupar el Pla de Rodalies 2009 signat aleshores pel Ministre de Foment , Sr. Jose Blanco i el President de la Generalitat Francisco Camps, ni partides substantives per a desenvolupar infraestructures bàsiques per a l’economia productiva com és el Corredor Mediterrani.

La inversió mitjana a l’Estat Espanyol per habitants és de 190 euros per habitant mentre que a la nostra autonomia no arriba als 50 euros per valencià, malgrat tindre un nivell de renda inferior a la mitjana espanyola i un nivell de desocupació ( 572.706 persones registrades) superior a la mitjana estatal.