El Consell Nacional del BLOC, el Congrés d’Iniciativa del Poble Valencià i l’Assemblea d’Els Verds Esquerra Ecologista van aprovar dissabte passat les noves normes de Compromís, que davall del lema ‘Més Compromís’ aposten per reforçar i fer créixer la coalició, dotant-la d’una direcció i òrgans estables. Estes normes de funcionament tenen com a objectiu augmentar la cohesió de la coalició i donar cabuda a l’adhesió política, amb igualtat de drets i obligacions, de totes les persones independents que volen formar part de Compromís. Amb l’aprovació d’estes normes els partits polítics integrants de la coalició continuaran existint i funcionant, però adaptant-se al nou context que fixa la reglamentació aprovada hui.

Els consellers i conselleres nacionals del BLOC, que es van reunir dissabte a València, han aprovat les normes de Compromís amb un 97% de vots a favor. També a València es va celebrar el 3er Congrés d’Iniciativa que ha aprovat les normes amb un 91% dels vots. L’Assemblea d’Els Verds-EE, que va tindre lloc a Ontinyent, va aprovar les normes de Compromís amb el vot favorable del 94% dels militants.

Enric Morera va ser el responsable de defensar el document de les bases de Compromís al Consell Nacional del BLOC. Morera destaca la importància del pas que es dóna per a enfortir el valencianisme modern, progressista i ecologista i que fa de Compromís una ferramenta útil, oberta i estable al servei de la ciutadania. Segons va declarar Morera “amb estes normes se senten les bases per a conquerir el palau de la Generalitat per als interessos dels ciutadans i ciutadanes del País Valencià, estan les bases per a canviar les formes de fer política tal i com està reclamant la ciutadania”.

El regidor del BLOC-Compromís per Dénia, Josep Crespo, també hi va estar present en el Consell Nacional del BLOC i valora aquest document com “un pas endavant per a la nostra formació”.