El BLOC de Dénia ha presentat hui la 24 edició de l’Aplec de la Marina al Castell de Dénia que se celebrarà el pròxim diumenge, 4 de desembre. L’acte començarà a les 12 hores i tindrà lloc en un ambient festiu i reivindicatiu en el qual hi haurà música, festa i parlaments.

Josep Rovira Miralles, membre de l’executiva comarcal, serà l’encarregat de conduir l’acte i donarà pas als parlaments de Xavi Tro, regidor del BLOC a Benissa i a Miquel Garcia Buigues, regidor a Poble Nou.

El BLOC homenatjarà així l’heroi valencià i líder maulet Joan Baptista Basset en el III centenari de la seua entrada a Dénia, on va derrotar les tropes borbòniques i va proclamar ací l’arxiduc Carles d’Àustria, rei de València. Els nacionalistes commemoren cada any la pèrdua de la ciutat i dels drets del poble valencià.

Joan Mascarell, membre de l’executiva local, ha explicat que fa 24 anys un grup de persones compromeses amb la nostra història va pensar que era convenient homenatjar els Maulets encapçalats per Joan Baptista Basset que en 1705 es van oposar a les tropes borbòniques. “Amb la celebració d’aquest acte pretenem posar en la memòria de tots els valencians aquella gesta dels habitants de la Marina que, malgrat perdre la batalla ban demostrar una fidelitat extrema a la nostra cultura”, ha explicat Mascarell.

Enguany l’acte tindrà un regust més reivindicatiu, ha explicat Mascarell, pels atacs sistemàtics cap a la nostra llengua per part de l’actual govern municipal. “L’atac més significatiu que puga tindre una llengua és ignorar-la i silenciar-la i el menyspreu cap a la nostra llengua es manifesta amagant-la, com fa el nostre equip de govern”.

El BLOC ha animat a tota la ciutadania a combatre els abusos i a abanderar la defensa per la nostra llengua i la nostra cultura.