Per a poder optar a participar en el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, finançat amb fons de la Unió Europea, des del Ministeri d’Hisenda s’estableix l’obligació de tota entitat decisòria de comptar amb un “Pla de mesures antifrau” que permeta garantir que, en el seu àmbit d’actuació, els fons corresponents s’han utilitzat de conformitat amb les normes aplicables, en particular, pel que fa a la prevenció, detecció i correcció del frau, la corrupció i els conflictes d’interessos.

En eixe sentit, i després que Compromís va registrar una moció sol·licitant la creació d’un Pla d’Integritat Pública i Bon Govern, el regidor d’Hisenda, Paco Roselló, ha compartit amb el grup un esborrany del Pla de mesures antifrau de l’Ajuntament de Dénia amb què està treballant, requisit perquè Dénia accedisca als fons europeus.

El portaveu de Compromís a l’Ajuntament, Rafa Carrió, s’ha mostrat satisfet amb l’esborrany del pla, si bé ha manifestat al regidor d’Hisenda la seua voluntat d’explicitar al document algunes de les propostes de la moció de Compromís. I és que, els valencianistes demanaven que existira una Comissió Antifrau encarregada de vetlar pel compliment d’aquest pla “amb un caràcter permanent, i no temporal o vinculant només a aquest procés d’adhesió als fons europeus, sinó també encarregat de plasmar-hi sempre la lluita contra el frau i la corrupció, transmetent a la ciutadania una gestió municipal basada en alts estàndards d’honradesa, honestedat i orientada a l’adequada utilització dels recursos públics”.

Segons Carrió, “tal com vam comentar al regidor, en la moció incidim en la importància de desenvolupar aquest Pla de la forma més transversal, democràtica i participativa possible, establint la representació de tots els grups polítics en esta comissió permanent, a més del personal tècnic escaient i l’equip de govern”.

Així mateix, es va posar de relleu la importància de nodrir-se dels materials i assessorament en aquesta matèria oferits per entitats com l’Agència valenciana Antifrau (AVAF) i la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP),  i de publicar la versió definitiva del Pla en la web municipal, així com en totes les plataformes i xarxes socials en les quals participe l’Ajuntament.

“Pensem que un pla d’aquestes característiques era necessari no sols per a complir amb l’obligació del ministeri per accedir als fons, sinó per a reafirmar davant la ciutadania el compromís de mantenir un alt nivell de qualitat jurídica, ètica i moral, i adoptar els principis d’integritat, imparcialitat i honestedat en la gestió dels recursos públics” ha dit l’edil, en referència a l’acord de difondre al màxim esta postura amb una declaració institucional de la corporació.