Compromís torna a celebrar els Premis de la Tardor, els tradicionals guardons que tenen com a objectiu reconèixer la trajectòria i la tasca cultural i/o social de persones i col·lectius del nostre territori, i que compleixen enguany la seua vint-i-setena edició. Com ve sent habitual els darrers anys, l’acte de lliurament es realitzarà en la sala Jauja de l’Estació Marítima de Baleària, el divendres 3 de desembre, a les 20 hores, amb un posterior sopar.

El col·lectiu ha emès un comunicat en què ha donat a conèixer qui seran els guardonats, després del període de votació de propostes realitzades per militants i simpatitzants del col·lectiu i que ha comptat amb una àmplia participació. Els candidats més votants han estat el músic Miquel Pérez, en la categoria de premi individual “Tomàs Miquel Perelló”, i la Fundació Baleària en la categoria de premi a un col·lectiu o associació.

Amb aquesta elecció es desprèn que s’ha volgut premiar la trajectòria de Miquel Pérez difonent la música arreu del territori valencià, la seua extensa i versàtil creació musical en llengua valenciana, difonent aspectes de la nostra cultura, i la seua col·laboració amb altres artistes locals, comarcals i de prestigi internacional. Pel que fa al premi col·lectiu, s’ha estimat reconèixer la tasca de promoció, subvenció i posada en valor de la cultura, la salut, la solidaritat i l’ecologisme en el nostre entorn de la fundació.

Segons ha declarat el secretari local de Compromís, Agustí Espí: “Tornem amb moltes ganes i amb més il·lusió de fer els Premis de la Tardor, ja que la delicada situació de la pandèmia ens va obligar l’any passat, per primera vegada en la història, a posposar l’organització i celebració de la 27 edició, que finalment celebrem enguany amb guardonats de gran nivell, novetats, actuacions culturals i sorpreses durant l’acte, i que anirem donant a conèixer en les posteriors setmanes”.

Informació sobre els premiats

• Miquel Pérez Perelló

Un dels guitarristes destacats de la seua generació. Nascut a Dénia, comença els seus estudis amb Vicent Ballester, i continua en Alacant, finalitzant la seua carrera de guitarrista amb el catedràtic José Tomàs, alumne predilecte del mític Andrés Segovia. A Barcelona perfecciona els seus coneixements musicals cursant un postgrau en “L’Escola d’Arts Musicals Luthier”. Ha realitzat també un màster d’Investigació Musical a la VIU (Universitat Internacional de València) i el màster en Interpretació de guitarra clàssica de la UA (Universitat d’Alacant).

Miquel Pérez. Foto de la web miquelperez.com

Músic versàtil que ha profunditzat en la guitarra com a instrument de llarga tradició tant culta com popular, ha actuat a nivell internacional, realitzant masterclass en diverses ciutats, i ha exercit com a docent d’història de la música a la Universitat Miguel Hernández o en Conservatoris de Música de València i Castelló.

Destaca, sobretot, com a compositor-creador en espectacles on també la literatura i les arts plàstiques són protagonistes, creant i difonent aspectes de la nostra cultura i llengua, com ara l’obra musicada “Llibre de Dénia” de Vicent Andrés Estellés, “Cant d’amor i de mort” d’Ausiàs March, “Homero la Odissea”, “Sense meta ni rumb” poetes valencians musicats, etc. Significatives són també col·laboracions amb altres músics, com Maria Moreno, Pep Botifarra i Pau Chafer; o amb escriptors i rapsodes com Tomàs Llopis; i també en grups de cambra amb músics de prestigi internacional.

• Fundació Baleària

La Fundació Baleària va nàixer el 2004 amb la finalitat de donar suport a les activitats de caràcter social, cultural, esportiu i ambiental en els territoris on opera Baleària.

Foto www.fundacióbalearia.org

El seu objectiu és el benestar de la societat, impulsant i contribuint a la creació i celebració cultural, esportiva i amb la protecció i respecte del medi ambient. No sols això sinó que dins del seu vessant col·laboratiu (ha treballat i col·laborat amb més de 300 entitats socioculturals), subvenciona i participa en projectes socials, premis, competicions, clubs esportius, i té un paper molt important en la posada en valor de la nostra terra, la nostra llengua i el nostre patrimoni cultural i mediambiental.

Gestiona diversos espais culturals en ciutats com Dénia o Eivissa; realitza activitats i exposicions pròpies, intercanvis culturals, activitats educatives per a escoles; expedicions científiques; i ha impulsat clubs esportius, curses i campionats. A més a més, en 2009 va crear un grup de Voluntariat que promou i participa en projectes solidaris. Tot això i més, a través dels programes: Baleària Solidària, Baleària Cultural, EcoBaleària i Baleària Saludable.