La formació valencianista demana al govern de l’Estat ajudes com les que ha aplicat la Generalitat Valenciana per a ajudar els sectors afectats pels tancaments derivats de la covid-19

Compromís demana que es fiquen en marxa tots els mecanismes perquè els fons europeus arriben als ajuntaments i vagen a qui més ho necessita

Compromís per Dénia ha presentat una nova moció a l’Ajuntament de Dénia en la qual demana un paper decisiu de l’administració local i autonòmica en la definició dels criteris que perfilaran la destinació dels fons europeus i en la formulació del contingut dels projectes de reconstrucció. Així mateix, també establir els mecanismes perquè els fons Next Generation EU arribe als sectors més afectats per la crisi, especialment la xicoteta i mitjana empresa del nostre poble.

El col·lectiu ha volgut posar l’accent precisament en les ajudes del Pla Resisteix i per això la formació valencianista demana al consistori que exigisca al govern de l’Estat ajudes com les que ha aplicat la Generalitat Valenciana per a ajudar els sectors afectats pels tancaments derivats de la covid-19.

Els valencianistes es mostren contents per l’”agilitat” que la Generalitat Valenciana ha demostrat en posar en marxa les mesures de compensació per a persones autònomes, empreses i complements a l’ERTO tot i l’infrafinançament que patim les valencianes i valencians, però són conscients que “l’actuació estratègica a llarg termini ha de vindre de l’estat i d’Europa amb els fons Next Generation EU per a reconstruir l’economia des de l’ecologia, la digitalització i la resiliència”.

El portaveu del grup municipal, Rafa Carrió comenta que “les administracions que millor coneixem les dificultats de les persones i les empreses i les seues necessitats som els ajuntaments. Per això hem de participar decisivament en la definició dels criteris que perfilaran la destinació dels fons europeus i en la formulació del contingut dels projectes de reconstrucció”.