La vint-i-sisena edició dels Premis de la Tardor es va celebrar anit a la sala Jauja de Baleària, reconeixent la tasca social i solidària de l’associació comarcal AMUNT contra el Càncer i la labor com a docent, regidor i organitzador i guia de caminates realitzada per Ferran Martínez.

L’acte, presentat per Maria José García i Agustí Espí, va comptar amb representants del món de la cultura i de la política, com és Àgueda Micó, coportaveu general de Compromís i coordinadora nacional del Bloc, Inma Orozco, secretària autonòmica de Territori, o Gerard Fullana, portaveu de Compromís a la Diputació d’Alacant , entre altres regidors de la comarca.

Ricard Pérez va ser l’encarregat de presentar el premi individual “Tomàs Miquel Perelló” per a Ferran Martínez, després d’una emotiva projecció en què van intervenir familiars, amics i companys de Martínez durant les diferents etapes de la seua vida. Pérez va destacar algunes de les iniciatives empreses pel premiat durant la seua etapa de regidor, com va ser Dénia, ciutat sana, que va posar en marxa campanyes transversals de salut, esport i foment de l’excursionisme, així com de sostenibilitat, reciclatge i ús 0 de plàstic “molt abans que començaren a promocionar-se este tipus d’activitats des de les institucions”.

Per a Pérez “Ferran representa els valors d’estos premis” ja que durant la seua trajectòria com a mestre, director, regidor i guia d’iniciatives com El Bloc camina o Camina i dina “ha educant en valors i ha treballat per construir el País que volem, actuant per instaurar pilars fonamentals per a la societat, com són la defesa del medi, de la cultura i la llengua, de la gastronomia i el respecte cap a la diversitat front a la modernitat líquida”.

Ferran Martínez, qui va recollir el socarrat de mans del portaveu i regidor Rafa Carrió, es va mostrar molt agraït pel reconeixement, i va fer un repàs de les raons per les quals ha portat endavant les diverses iniciatives, destacant “les passions que li mouen, com són la geografia i la història, i per damunt de tot estimar la terra i treballar per ella”. Va afirmar que havia sigut un privilegi haver format part del grup de regidors que governaren dues legislatures als anys 90 amb el Bloc, haver estat treballant per l’educació en el Pou de la Muntanya i “haver comptat amb el suport de la seua dona i fills, i tots els que l’han acompanyat fent camí”.AMUNT contra el Càncer, va rebre de mans d’Eva Ronda, regidora de Compromís, el socarrat per la seua labor com associació que treballa a nivell comarcal “ajudant i donant suport de forma desinteressada a aquelles persones que tenen esta malaltia d’una forma molt humana, íntima i privada”, va dir la metgessa i col·laboradora del grup, Rosa Ferrer, encarregada de presentar el guardó. Ferrer va incidir en que Amunt mereix este reconeixement “perquè en la seua escassa trajectòria no han parat de realitzar activitats sanitàries, lúdiques, de coneixement, personals i científiques, que milloren la nostra societat i ens garanteixen tranquil·litat i suport per al present i el futur”.Amb sols dos anys de trajectòria, són moltes les activitats públiques de caràcter saludable, esportiu, cultural i de divulgació que han organitzat per a recaptar fons per tal d’ajudar, assessorar i acompanyar als malalts de càncer quan ho necessiten i per a destinar a la investigació. I són cada vegada més les persones que es sumen a l’agrupació que va nàixer de la ma de Vicenta Bixquert i Maria Isabel Llorca. La vocació sanitària com a infermeres i la seua entrega “no té cost ni límit, i la satisfacció més gran és la de poder seguir ajudant i donant la mà a qui dóna raó de ser a l’associació” va dir Llorca, molt emocionada. El premi el va dedicar de part de totes les seues companyes als “guerrers i guerreres que estan lluitant per esta malaltia”. Àgueda Micó també va voler intervenir per a destacar els valors “que portem treballant des de Compromís i que encarnen els premiats d’esta nit”. Per a ella, “el que intentem transmetre és que la política ha de servir per a millorar la vida de les persones, i el que han fet els premiats és política en majúscules, però sense partidisme ni banderes”. En aquest sentit va dir que “necessitem seguir escoltant que hi ha teixit social que treballa per millorar la vida de les persones” i que AMUNT és un bon exemple de què “amb més lideratge femení i amb més sororitat ens anirà millor com a societat”.