El portaveu de Compromís a l’Ajuntament de Dénia, Rafa Carrió, ha presentat una moció en el ple de juny perquè l’Ajuntament “inste al Govern Central a realitzar una reforma immediata del sistema de finançament autonòmic que possibilite als valencians i les valencianes disposar dels recursos suficients per a gaudir d’uns serveis de qualitat, i permeta l’exercici de les competències pròpies”.

La moció acorda també “instar al Govern de l’Estat perquè les inversions territorialitzades es facen d’acord amb el pes poblacional”, així com “impulsar i fomentar la celebració de jornades, reunions i actes sobre la reforma necessària del sistema de finançament”.

Cal recordar que durant el mes d’abril del 2016, la Generalitat Valenciana va promoure la recollida de signatures a favor del manifest “Per un finançament just”, subscrit per més de 600 entitats valencianes i més de 300 ajuntaments valencians. Amb posterioritat, les Corts Valencianes acordaren per unanimitat la necessària reforma del sistema de finançament i les inversions de l’Estat d’acord al pes poblacional de la Comunitat Valenciana.

Ara, amb la finalitat de mantenir viu l’esperit d’aquell impuls, es proposa l’acord per tal de promoure una major conscienciació entre la ciutadania de la necessària revisió del sistema de finançament, que permeta als valencians l’exercici de les seues competències i un major benestar social.

La proposta ha estat aprovada per majoria, amb els vots favorables de PSPV-PSOE, GD-CU i els regidors no adscrits de Podemos; i ha comptat amb el vot en contra de Ciudadanos i l’abstenció del PP.

Es notificarà el present acord a la Presidència de la Generalitat, a les Corts i a la Federació Valenciana de Municipis i Províncies perquè faciliten els materials que editen o els acords que puguen prendre a favor de la reforma del sistema de finançament.