La pluja no ha impedit que Compromís celebrara l’acte commemoratiu del 9 d’octubre en la plaça de Jaume I, almenys parcialment. Al voltant de 40 persones s’han reunit davant de l’estàtua de Jaume I per a festejar el Dia Nacional del País Valencià. Rafa Carrió, portaveu de Compromís en l’Ajuntament, vicealcalde i regidor de Cultura i Educació, ha posat la veu a l’acte que, a causa de l’aigua, ha hagut de reduir-se.

2_optLa celebració ha començat amb la tradicional ofrena de flors al so de la Muixeranga amb dolçaina i tabalet. Seguidament, Rafa Carrió iniciava el seu discurs destacant aquesta festa “com una data en la qual reafirmar la nostra essència i valorar què hem sigut, som i volem ser com a poble”. Carrió ha fet balanç i ha agraït als seus companys de partit el fet de poder estar en l’equip de govern d’una localitat que estima i que, malgrat les dificultats heretades “ha canviat les formes i està complint els seus compromisos de govern, treballant de forma honesta, participativa i pròxima, i augmentant les partides destinades a polítiques socials, medi ambient, cultura, educació i benestar social”. En aquest sentit, el regidor ha assenyalat que “encara així hem de seguir treballant de baix cap a dalt, i també reivindicar a València i a Madrid les infraestructures pendents i un finançament just per als valencians”.

5-9-doct_optCarrió ha instat a la militància a “continuar treballant en equip i a formar part dels projectes i decisions, amb un ferm compromís social i polític, per a així construir el futur i la Dénia que volem”. Finalment, ha acabat el seu discurs agraint la tasca de tots aquells valencianistes que “han fet possible, de forma desinteressada, que puguem celebrar orgullosos que som i fem País Valencià”.

4_optEl parlament previst de Vicent Català, portaveu del col·lectiu, ha hagut de suspendre’s a causa de l’augment de la pluja. No obstant això, Català ha agraït l’assistència de tots els presents i els ha animat a seguir celebrant la festa dels valencians i valencianes.

Més fotos al Facebook de Compromís per Dénia @compromisdenia