Compromís per Dénia ha celebrat un any més la seua particular Diada del 9 d’Octubre amb un acte propi davant l’estàtua de la Plaça Jaume. Els parlaments de Josep Crespo i Rafa Carrió han estat plens de reivindicacions, de caire nacional les de Crespo i en l’àmbit local les de Carrió. Una jornada amb temperatures més que agradables ha afavorit un gran èxit d’assistència de militants i simpatitzants en l’acte nacionalista.

Les dotze del migdia tocaven a ritme de dolçaina i tabalet i amb els balls de les danses populars. Eren el grup de Danses Jesús Pobre i el grup de Xirimiters “la Xareta” de la Xara els encarregats d’animar l’acte i així ho van fer per tal d’introduir la part més política i reinvidicativa de la jornada: els parlaments.

Josep Crespo, regidor i portaveu de Compromís per Dénia, ha sigut l’encarregat de parlar de la política al País Valencià i ha anunciat que aquest seria l’últim 9 d’octubre que celebrarem sense una televisió pública valenciana que relatarà els actes festius celebrats arreu de les comarques. El regidor ha animat a que des d’ara a maig “tots els dies han de ser 9 d’octubre i hem d’eixir al carrer a recuperar allò que ens han volgut furtar, el nostre orgull com a poble, els nostres drets com a ciutadans i la nostra dignitat com a persones”.

“Tenim 7 mesos per fer liderar el canvi a Dénia”

Rafa Carrió, anunciant la seua intenció de voler ser candidat de Compromís per Dénia per a les pròximes eleccions, ha incidit més en el tema local i ha recalcat la incapacitat de Kringe i Font per a governar una ciutat com Dénia. “Ja hem fet fora del govern a CU, ara tenim 7 mesos per fer fora el PP. No podem permetre que el Partit Popular torne a ‘controlar’ l’Ajuntament, com si fora el seu negoci. Redactant a les fosques amb secretisme i d’amagat, un Plà General per a beneficiar els seus amics”, ha reclamat Carrió. El futur candidat ha tancat l’acte prometent un canvi per a Dénia, un canvi que liderarà Compromís.

Com cada any, s’ha fet una ofrena de flors a l’estàtua de Jaume I i l’acte va acabar amb els balls del grup de Danses convidat i la interpretació de la Muixeranga amb tabalet i dolçaina. També s’han acostat fins a la plaça els gegants Tirant i Carmesina de Dianium Dansa.