Els col•lectius de Bloc-Compromís de Dénia, La Xara i Jesús Pobre; ens volem manifestar en contra de l’avantprojecte de llei del govern Espanyol, que pretén la supressió de les Entitats locals menors.

Considerem fora de lloc una mesura que vol acabar amb l’administració de proximitat, que és la coneixedora dels problemes de la gent que habita els pobles, i la que pot donar les solucions més adequades, àgils i eficients.

Per tant, fem una valoració molt negativa a les conseqüències que tindrà aquesta mesura des de el dia de la seua aplicació. Conseqüències que repercutiran sobre els veïns de les entitats locals menors que patiran una allunyament administratiu, la pèrdua de la seua “personalitat jurídica”, dels propis òrgans de govern, i de la seua autogestió.

Des del Bloc-Compromís de Dénia, La Xara, Jesús Pobre, desitgem el millor pels nostres veïns i la seua qualitat de vida i això passarà per la perdurabilitat de les entitats locals menors, o en tot cas, si així ho desitjaren els veïns, en la conformació de municipis autònoms que proporcione una administració més directa i més pròxima.

Des del nostre partit a les tres poblacions, Dénia, La Xara, Jesús Pobre, així com a la resta del territori valencià, treballarem per aturar aquesta mesura que desempara a les entitats locals menors i animem a la societat a implicar-se en els moviments que esdevenen per evitar un retrocés de més de 130 anys en la configuració de l’administració local, que no suposarà cap estalvi econòmic, però sí conseqüències negatives molt importants per als seus veïns.

Bloc-Compromís de Dénia, La Xara i Jesús Pobre