Des del secretariat del Bloc de Dénia volem mostrar la nostra solidaritat amb els organitzadors i participants de La Flexió Verbal davant la impossibilitat de realitzar la seua 17ena edició.

Des del nostre col·lectiu considerem fora de lloc la negativa per part de l’equip de govern a realitzar el festival. Els actuals governants del nostre municipi, no han entès mai el sentit de La Flexió, per això han hagut de tirar mà d’arguments més que discutibles. La falta d’interès i de voluntat conciliadora ens ha dut a la primera supressió després de 16 anys.

Un any en el que el festival estava rebent el reconeixement de la societat, amb un dels premis de l’Escola Comarcal de Teatre, i amb el guardó del premi col·lectiu dels Premis de la Tardor, ara és quan l’Ajuntament li diu a la Flexió Verbal: Tu no… Tu no, perquè molestes als veïns, tu no, perquè no reunixes les condicions…

Sembla que, per a l’equip de govern, un festival que ocupa 5 dies a l’any una plaça, és més molest que totes les zones saturades de taules i cadires dels bars, durant tot l’estiu, que també molesten als veïns en diversos carrers i places de la nostra ciutat. Si no, quin sentit tindria executar està decisió tan dràstica a pocs dies de la realització d’aquest acte? Quin criteri utilitzen per decidir que la Flexió no, i la resta de coses sí?

Des de Bloc-Compromís som conscients de la bona voluntat de l’Associació La Flexió Verbal per arribar a un acord, per poder realitzar el festival, acceptant la reducció de l’horari de les actuacions, reducció del nombre de cadires i d’altres propostes que també s’acceptarien i, a pesar, la falta de voluntat del govern ha desembocat en esta lamentable situació.

Nosaltres ens sumem al manifest de l’Associació “La Flexió Verbal”, i demanem als nostres governants municipals, trellat i voluntat, per a que aquest festival cultural continue ben viu l’any que ve, donant oportunitat a nous artistes que s’inicien en el mon del teatre, la poesia, el mim, etc.

Dénia no pot renunciar a 16 anys de tradició, no pot renunciar al festival de la cultura popular per excel·lència. Dénia és mereix La Flexió Verbal.

Secretariat del Bloc-Compromís de Dénia