Esta setmana Compromís es va reunir amb l’Associació Platges Nord per tractar la problemàtica que existeix en la costa deniera “amb la regressió i extinció massiva de les platges, i la indiferència i la inacció que els legisladors han vingut demostrant davant aquest problema de gran impacte ambiental i econòmic”.

Els regidors Rafa Carrió, Eva Ronda i Vicent Crespo, així com el secretari local i ambientòleg, Agustí Espí, van estar reunits a la seu local de Compromís amb Francisco García President de l’AVV l’Estanyó, Juan Rafael Moratal President de l AVV Platges Nord Dénia, Sebastián Alcaraz, Vicepresident d’AVV Platges Nord i de l’AVV Deveses i Pere Cardona, Vicepresident de l’AVV La Almadrava dels Poblets.

L’associació veïnal va transmetre al col·lectiu el seu descontent pel retard i la inacció de les administracions públiques en la regeneració de les platges de Dénia, exposant els motius principals de la regressió de les platges de tot el litoral Mediterrani (degut principalment a la retenció de sediments en els embassaments fluvials), així com per a denunciar l’arbitrarietat i greuges comparatius provocats pels deslindes que s’han efectuat fins ara, i continuen realitzant-se per part de la Direcció Territorial de Costes.

“Mai s’havia produït un ritme de regressió a les platges tan acuitat i alarmant com el que ve ocorrent des de la construcció dels pantans. De fet, podríem estar presenciant l’inici de l’extinció massiva de totes les nostres platges i conseqüentment del model econòmic que hem gaudit en les zones turístiques”, van exposar durant la reunió, explicant la seua proposta de promoure una reforma legislativa per tal poder corregir i esmenar les greus injustícies provocades per la Llei de Costes actualment en vigor.

Compromís, per la seua part, ha recolzat els postulats de l’associació i s’ha oferit a seguir treballant tant a nivell local com autonòmic per a exigir a totes les administracions públiques implicades l’execució dels 3 projectes de Regeneració de platges redactats (Deveses, Marines i Marineta) que encara estan pendents.

Tal com va comentar Rafa Carrió durant la reunió: “portem diversos plenaris animant al govern local a instar al seu partit a Madrid a executar ja estos projectes tan necessaris i urgents, sense molts resultats; així com en maig de 2021 vam transmetre al nostre senador Carles Mulet la nostra preocupació pel retard en l’estat de tramitació dels projectes, demandats de fa anys”. Segons l’edil: “a hores d’ara, seguim sense notícies de cap licitació ni de quan pensen executar-se els projectes, i que segons promeses del govern anaven a estar acabades a l’estiu de 2022”.

A més a més, el col·lectiu ha mostrat el seu total suport, així com la voluntat decidida a treballar conjuntament amb l’associació i traslladar als seus representants en les diferents cambres legislatives la proposta de reforma de la Llei de Costes, així com a tornar a instar una reunió formal amb el Ministeri de Transició Ecològica.