Membres del secretariat local del Bloc de Dénia, encapçalat per Sebastià Garcia, i acompanyats pel coordinador del grup Parlamentari de Compromís a les Corts Valencianes, Dimas Montiel, van presentar una moció en la que el partit tornava a exigir l’alliberament de l’autopista AP-7.

En aquesta ocasió el Bloc va aprofitar la pujada del 7’5% de la tarifa del peatge, per tornar a reivindicar la reconversió d’aquesta infraestructura en una autovia gratuïta. Sebastià Garcia va assegurar que amb la pujada actual, i el futur augment de l’IVA i IPC, a principi del proper any ens podríem trobar amb una pujada total dels peatges del 15% aproximadament.

Garcia ha explicat que la situació de La Marina Alta és especialment preocupant, ja que la seua localització la fa estar equidistant de València i Alacant, i sense tren i autovia, no existeix una alternativa per poder realitzar estos trams. A més, Rafa Carrió, membre de l’executiva local, ha volgut puntualitzar que fer ús de les carreteres nacionals pot provocar grans retencions i augmentar la perillositat, ja que moltes carreteres encara passen per dins de les poblacions.

A la moció presentada, el Bloc demana l’alliberament de l’AP-7, però també que s’inicie una campanya com la del tren, per tal d’adherir suports de la ciutadania i la dels ajuntaments de la comarca.