Per al Bloc, la importància del CREAMA com a eina d’assessorament i creació de llocs de treball, no es cosa nova, va ser este col·lectiu qui va impulsar el consorci quan governava a Dénia a l’any 1994. Ara el CREAMA, passa per mal moment, amb noticies com el tancament de la seua principal oficina a Dénia, o l’acomiadament de la meitat del personal. La Generalitat Valenciana té part important de culpa ja que esta institució deu al voltant de 1 milió 200 mil euros.

El diputat Fran Ferri, ha fet parada a Dénia, per preocupar-se de la situació en la que es troba el consorci. Les seues primeres paraules durant la roda de premsa han sigut de solidaritat cap als 26 treballadors i treballadores, i a totes les empreses i emprenedors que es poden vore afectats pel deute de Conselleria amb el CREAMA. Ferri, està convençut que este tipus de consorci son els que poden millorar l’economia productiva al territori valencià. Tant és així, que Compromís va presentar una esmena a la llei d’emprenedors presentada pel PP, en la que sol·licitaven la creació de centres com el CREAMA, que aglutinaren la gestió i assessorament a les empreses i emprenedors, a la que el Partit Popular va votar en contra. Per això, Ferri va assegurar que “amb estes mostres de menyspreu del partit popular a este tipus de consorcis estan fent evident el poc interès que tenen cap al CREAMA”.

Josep Crespo, per la seua banda, ha fet un repàs des de la creació del CREAMA, i ha explicat que veu poc provable que el PP moga fitxa sobre el deute que la Conselleria té amb el consorci comarcal, i ha evidenciat que des del Bloc-Compromís treballaran per que el CREAMA dispose del recursos suficients per poder desenvolupar la seua tasca.