Com un any més, la convocatòria de Compromís per Dénia per a la festa anual dedicada al poeta Vicent Andrés Estellés va complir les seues expectatives, congregant al carrer que porta el seu nom a un centenar de persones que gaudiren de la poesia mentre sopaven de cabasset. Una festa marcada pel bon ambient entre els assistents i l’estima cap a la poesia i la cultura pròpia.

L’amor, la quotidianitat, l’esperança i l’erotisme dels seus versos van estar presents en la veu d’una trentena de persones representatives de la cultura de Dénia, així com de l’esport, la premsa, els Moros i Cristians i la política. En aquest últim cas, va destacar la presència en l’escenari de la subsecretària de la Conselleria d’Economia Sostenible, Treball i Comerç, i companya del col·lectiu de Pego, Conxa del Ruste.

Eva Ronda, regidora de Compromís a l’Ajuntament, va ser l’encarregada de conduir l’acte, un esdeveniment que s’ha convertit en “una bona religió, una filosofia comuna que ens agermana i allibera de tensions que van acumulant-se dia rere dia”, i que, com també va destacar, ho fa “amb una poesia amb trellat, pura, màgica, senzilla, amorosa i eròtica; molt valenciana i extremadament nostra”.

El portaveu de Compromís a l’Ajuntament, Rafa Carrió, va pujar a l’escenari per a llegir i animar als presents a acudir a la cita del 9 d’Octubre, a les 12 hores en la plaça Jaume I. Un dia molt assenyalat per a l’agrupació i que, com va destacar Carrió, segueix el manament d’Estellés de: “allò que val és la consciència de no ser res si no s’és poble”.

Compromís per Dénia ha valorat molt positivament aquesta edició que pretén posar en valor la figura d’un poeta molt proper a la nostra localitat, a l’estil dels Burns Supper que se celebren a Escòcia. Des del col·lectiu també s’agraeix la col·laboració i la presència dels botiguers de la zona, així com la participació de tots els lectors.