El ple de l’Ajuntament de Dénia va aprovar ahir, per unanimitat, els reglaments dels consells d’Esports i Medi ambient, així com la modificació dels estatuts dels de Turisme i d’Igualtat. L’equip de govern segueix complint la línia marcada al principi del mandat corporatiu de potenciar i dinamitzar els consells participatius existents, com és el cas del de Participació, Turisme i Igualtat, i de crear i posar en marxa els nous consells de Cultura, Medi ambient, Esports, Joventut i Residents estrangers.

L’objectiu principal de la creació dels diferents consells és fomentar i afavorir la implicació de la societat en les polítiques del govern municipal, comptant amb les seues propostes per tal d’acostar-se a les seues expectatives reals.

En el cas del consell de Medi ambient, segons va explicar el regidor de l’àrea, Josep Crespo, l’objectiu principal “és comptar amb la col·laboració de la ciutadania per posar en valor els nostres recursos i patrimoni natural”. En aquest sentit, es pretén a més “promoure la realització d’estudis, informes i actuacions, així como una informació periòdica sobre l’execució pressupostària”. El mateix consell realitzarà una avaluació periòdica del mateix.

Per la seua banda, la regidora d’Esports, Marian Tamarit, destaca que, entre les seues funcions, “el consell d’Esports busca promoure el coneixement i la participació dels nostres esports autòctons i regionals, a més de cooperar amb totes les associacions i clubs”. També subratlla que serà el consell el que premiarà en la Gala Anual de l’Esport a les associacions i esportistes que hagen destacat durant l’any. El reglament, que ja va ser presentat en comissió informativa al mes de febrer, va incloure les modificacions proposades per CU-GD.

Els grups polítics no podran representar més de la meitat de la composició dels consells, i la vicepresidència recau en un membre de les associacions, donant més protagonisme a la societat. També s’obrin els consells, a més de les associacions tradicionals, a col·lectius sense personalitat jurídica i a la ciutadania a títol individual.

Un altre dels punts a destacar de la normativa dels nous consells és la flexibilitat, ja que els plens tenen la possibilitat de crear grups de treball deixant llibertat a l’hora de configurar la seua composició i dinàmica de treball. Al mateix temps, s’estableix l’obligació de celebrar sessions trimestrals dels Plens i a pesar que les decisions dels consells no poden ser vinculants, els òrgans de govern de l’ajuntament faran tot el possible perquè aquestes recomanacions i propostes siguen tingudes en compte, i en cas de no ser possible que es conteste al consell explicant els motius de la seua no acceptació.

Pel que fa als consells de Cultura, Joventut i Residents estrangers, aprovats el passat mes de gener, està previst realitzar les primeres reunions el pròxim mes, una vegada transcorregut el període d’exposició pública dels reglaments.