Compromís per Dénia va celebrar anit l’acte de lliurament dels Premis de la Tardor que enguany han reconegut la contribució cultural i artística realitzada per Xepo WS i els grups de Danses de Jesús Pobre i la Xareta. La fotografia, la música i la dansa han sigut les protagonistes d’un acte, presentat per Mònica Palacios, què ha reunit prop de 200 persones en la Sala Jauja de Baleària Port. La nota política va estar en la intervenció del Diputat provincial de Compromís, Gerard Fullana.

IMG_8843

Compromís ha volgut reivindicar la importància d’uns premis que, durant vint-i-dos anys, han estat premiant l’esforç, el treball, i la il·lusió, de col·lectius i personalitats, a l’hora de treballar per la societat valenciana: mitjançant la cultura, l’art, l’esport, l’ecologisme, la solidaritat, l’educació, etc. Per aquest motiu, es va projectar un vídeo amb fotografies dels premiats de tots aquests anys, a l’hora que Vicent Ballester interpretava amb guitarra peces de Serrat i Francesc Tàrrega.

IMG_8855

En la categoria del premi individual “Tomàs Miquel Perelló”, es va projectar un audiovisual repassant la trajectòria professional de Xepo WS, on diferents músics, amics i familiars del fotògraf dedicaren paraules d’afecte i anècdotes. Tot seguit, el portaveu del col·lectiu de Compromís per Dénia, Vicent Català, feia entrega del “socarrat” realitzat per Joan Mascarell. Xepo, es va mostrar molt agraït per rebre aquest reconeixement i el va dedicar a la seua mare.

IMG_8871

IMG_8890

IMG_8886

De la mateixa forma, en la categoria de col·lectiu, dos vídeos repassaven la història del Grup de Danses de Jesús Pobre i la Xareta, destacant el mèrit de difondre, sent xicotetes agrupacions, la música i la dansa tradicionals d’una forma tan significativa. Integrants del grup de Danses de Jesús Pobre, molt agraïts, van recollir el premi de mans de Rafa Carrió, regidor de Cultura, que va mostrar el seu orgull per fer-lo entrega com a portaveu del grup però també com a regidor de Cultura. Enric Vengut, Secretari Comarcal, va lliurar el premi a la Xareta.

IMG_8909

IMG_8900

IMG_8915

La nota política de l’acte la va posar el Diputat provincial, Gerard Fullana, que va destacar el paper cultural que realitzen els premiats amb una activitat que “actua local però pensa global”. En un mateix sentit, va destacar l’esforç constant i desinteressat de gent amb conviccions que ha treballat per defendre uns valors durant “la nit política del Partit Popular”. Així, va felicitar als regidors de Dénia per un present en el qual “ha eixit el sol” i en el que “som la veu de moltes veus, hem agafat el millor que teníem com a moviment de persones i sensibilitats, i ara treballem per les persones, per posar el sol ben alt”, afegia, “ara som imparables”.

IMG_8923IMG_8922

Des de Compromís, volem agrair la col·laboració de Baleària, per deixar-nos realitzar els Premis en un lloc tan especial com és Jauja i a Canfali Marina Alta pel recull fotogràfic que ens ha prestat. Per suposat, agrair també l’assistència de militants i simpatitzants, amics i amigues, regidors, mitjans de comunicació, a les Falleres Majors de Dénia i als representants d’associacions i agents socials i culturals. Per tot això, la nit va ser molt més especial.

IMG_8847

IMG_8929