Hui s’ha celebrat el que és el segon plenari de la legislatura, de nou amb caràcter extraordinari, a les 19.00 hores i amb molta celeritat. El ple ha estat relacionat, principalment, amb assumptes econòmics i de medi ambient.

El primer punt de l’ordre del dia ha sigut de caràcter informatiu:  Donar compte de la composició de les comissions informatives i de la delegació de la presidència efectiva. El decret de l’alcalde inclou la proposta d’integració de la Comissió Especial de Comptes en la Comissió Informativa d’Hisenda, Pressupostos i Personal, com un òrgan d’estudi e informe dels comptes de l’entitat local permanent. La proposta ha tingut l’acord de tota la Corporació.

També per unanimitat ha estat acordada la proposta de l’edil de Compromís, Josep Crespo, d’aprovar el Conveni amb l’Agència Valenciana del Turisme per a la gestió de la infraestructura higiènica i lúdica en les platges de Dénia.

El punt que més ha donat que parlar ha sigut el referent a l’Expedient de modificació de crèdits del Pressupost prorrogat de 2014 per a 2015, del Consorci per a l’absteniment d’aigua de la Marina Alta. L’aprovació ha sigut per majoria, amb l’abstenció de Ciudadanos i Partit Popular. Relatiu a aquest punt, el moment més destacat del Ple ha estat protagonitzat, una vegada finalitzada la sessió, per l’Alcalde de Xalò, Joan Miquel Garcés, que s’ha mostrat molt agraït amb la nova Corporació i amb aquesta demandada aprovació. I és que tant l’alcalde de Xalò com l’edil de Compromís, Josep Crespo, havien estat reivindicant, des de desembre, aquesta mesura necessària per al
correcte funcionament del sistema hídric dels pobles de la comarca, sense cap resposta fins ara.  ll 012

Pel que fa al punt de la modificació dels estatuts del Consorci, l’alcalde, Vicent Grimalt, ha comunicat que es deixa “sobre la mesa” per a estudiar-lo amb més deteniment.