Finalment s’han acomplert les previsions i, a causa de les retallades pressupostàries de la Conselleria de Medi Ambient, s’ha suprimit la patrulla de vigilància de la reserva marina del Cap de Sant Antoni. Hui 31 de gener han fet el seu últim servei. El BLOC-Compromís de Dénia lamenta la fi d’aquest servei i insta a l’equip de govern a intervindre en aquest assumpte d’importància vital per al territori i el turisme de Dénia.
El secretari local del BLOC-Compromís de Dénia, Sebastià Garcia, ha lamentat que la Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori haja suprimit la patrulla de vigilància en la reserva Marina del Cap de Sant Antoni. Garcia destaca la important tasca que s’ha fet en aquesta zona gràcies a la seua actuació des que es va implantar, com ara evitar la recuperació d’algunes espècies marines com ara les zones coralines, o els dofins i balenes. “La patrulla controla la pesca furtiva i també ha salvat embarcacions i surfistes. Acabar amb aquest servei incideix de manera molt negativa en el territori i també en el turisme de Dénia, ja que oferir qualitat en el territori atrau turisme de qualitat”, ha explicat el secretari local.
Sebastià Garcia demana la continuïtat d’aquest servei i insta a l’equip de govern a que hi intervinga, ja que encara “no ha obert la boca” al respecte, ja que la “barbaritat” s’accentua si es té en compte que aquesta reserva marina és l’única que pertany a la Conselleria i se la volen carregar. Garcia insta a l’equip de govern a què busque col•laboracions d’altres entitats per finançar aquest servei i que garantisca la continuïtat de la patrulla.
“Aquesta és la política absurda i errònia que fa la Generalitat Valenciana, que està desfent la societat del benestar”, explica el nacionalista.
El BLOC-Compromís, a més a més, ja va presentar una esmena per a que s’augmentara la partida destinada al Parc Natural del Montgó i la Reserva Marina de Sant Antoni als pressupostos de la Generalitat.
En aquesta línia cal destacar la poca sensibilitat que té aquest equip de govern pel medi ambient i pel territori, com ho demostra l’última actuació del regidor de Medi Ambient, Juan Carlos Signes, que ha proposat al ple la intenció de l’Ajuntament de desvincular-se de forma transitòria de la Fundació de l’Institut d’Ecologia Litoral del que forma part des de 1997.
El regidor Josep Crespo, que va votar en contra d’aquesta iniciativa, ha remarcat la importància de la feina d’aquest Institut d’Ecologia Litoral ja que la seua funció principal és la de contribuir a la conservació dels ecosistemes marins, litorals i terrestres a través de la investigació, la realització de treballs tècnics, l’assessorament i el foment del respecte a el nostre entorn natural. Bloc-Compromís destaca la importància de la seua tasca en la vigilància de la regressió en les costes, ja que han fet diferents informes i això és molt important per a la nostra ciutat, sobretot tenint en compte la situació tan delicada que tenim en la platja de les marines
El regidor lamenta que l’equip de govern faça referència a la difícil situació econòmica per a justificar el cessament d’aquesta “relació”. “La desvinculació d’aquesta fundació és una mostra més de la poca sensibilitat que tenen pel medi ambient, sobretot perquè això repercutirà negativament en l’atracció d’un turisme de qualitat, que podria trobar en Dénia uns paratges naturals envejables”, explica Crespo.
La desvinculació amb aquest Institut suposarà que Dénia deixarà de tindre els serveis tan atractius de què disposava com ara una xarxa de control costaner, en el qual s’analitzava l’estat ecològic de la costa, o els programes d’educació ambiental, en el qual s’incloïen itineraris ambientals del terme, o l’assessorament en consells locals de medi ambient.