El portaveu del Bloc-Compromís de Dénia, Josep Crespo, ha criticat la situació en què es troba el CREAMA, on el seus treballadors no cobren des de setembre i ho ha comparat amb el fet que la Generalitat Valenciana haja de solucionar els deutes de la Fundació del València Club de Futbol.
La situació del CREAMA ha arribat a un punt “insostenible” ja que el deute de la Conselleria d’Ocupació ja és de 700.000 euros i per això, Crespo veu “inadmissible” que mentre aquesta entitat passa per aquesta situació, el Consell es dedique a pagar la mala gestió d’una entitat privada, com és el VCF.
El regidor nacionalista ha destacat la importància d’aquesta entitat, el CREAMA, per a la creació d’ocupació, formació i orientació laboral en la comarca i opina que és una llàstima que tant el govern del PP, tant a la Generalitat com a Dénia, deixen perdre aquesta oportunitat de reactivar l’economia i d’ajudar a les persones. I el que més sobta, segons Crespo, és que en compte d’ajudar a aquest tipus d’entitats, es donen diners a un equip de futbol.
De fet, el portaveu de Compromís a les Corts, Enric Morera, ha anunciat que portarà a la fiscalia les irregularitats comeses per l’Institut Valencià de Finances (IVF). Mitjançant un escrit signat per Jorge Vela, l’IVF es comprometia que, en cas d’impagament del crèdit subscrit per la Fundació del València amb Bankia (i avalat per l’IVF), la Generalitat sols en reclamaria les accions.Segons Morera, “el crèdit era de 75 milions d’euros i ara les accions valen un 50% menys. Si hi sumem 10 milions d’interessos, tenim una altra barbaritat comptable de la Generalitat, que hi perd 45 milions d’euros, aproximadament”.
Morera recorda que tant l’IVF com Bankia es podien haver negat a aquesta actuació, i per això vol portar el cas a la fiscalia. Segons Morera, “cal aclarir qui és Jorge Vela per a signar un document perdonant deute d’aquesta manera i també cal posar en coneixement de la justícia una manera d’actuar que deixa perdre 45 milions d’euros de diners públics que ara la Generalitat ha de retornar a una entitat bancària. Volem que la justícia tinga coneixement d’una acció que considerem que no és competència del director d’un institut públic, perquè s’hi juga amb diners públics. A més, es crea un greuge comparatiu, perquè s’ha donat un tractament especial a una entitat que no reben les altres empreses valencianes”.