La XVIII edició del premis de la Tardor de Bloc-Compromís van omplir la sala d’actes de la casa de la cultura de Dénia. En aquesta edició els protagonistes eren Vicent Ortuño i la CAPPEV Marina Alta.

L’acte va estar conduit per Miquel Ivars i Eva Ronda, que van destarcar la majoria d’edat dels premis de la Tardor i van anar donat pas a les intervencions dels participants. Aquest any com a novetat, els guardonats de l’edició passada van explicar als assistents els mèrits dels premiats d’aquesta edició. Així, Rosa Seser va resumir la llarga trajectòria de Vicent Ortuño i Pep Soler, com a representant de la Flexió Verbal va fer el mateix amb la CAPPEV.

Vicent Ortuño, va mostrar el seu agraïment per rebre el premi, i va aprofitar per reivindicar “la necessitat de treballar a nivell comarcal certs temes ja que els Ajuntaments a dia de hui sols tenen un òptica municipalista, i no veuen més enllà dels seus límits administratius”. Jaume Fullana, en representació de la CAPPEV, va recordar que el mateix dia que l’associació rebia el premi s’aprovava, 29 anys arrere, la LUEV (Llei d’us i ensenyament del Valencià), i insistia en que aquesta llei encara es trobava per desenvolupar, i que calia continuar treballant.

Sebastià Garcia, secretari local del Col·lectiu de Dénia, va intervindre per presentar al president del BLOC i diputat a les Corts Valencianes Josep Maria Pañella, i va aprofitar per la presència del membres de la Flexió Verbal, per arremetre contra l’equip de govern per la “falta de voluntat política per resoldre problemes” i per intentar acabar amb la Flexió Verbal.

Josep Maria Pañella va tancar l’acte lloant l’esperit dels premis de la Tardor i posant en valor persones i col·lectius que dediquen bona part de la seua vida a treballar pel poble valencià. Pañella també va tindre unes paraules sobre l’actual situació de crisi i la gestió del partit popular al govern, advertint que els diners que el consell retalla en educació pública acaben destinats a les escoles privades.