El Col·lectiu de Bloc-Compromís de Dénia ha donat a conèixer en roda de premsa els premiats dels Premis de la Tardor de la XVIII edició. Així doncs, aquest any rebran el premi la CAPPEV Marina Alta i Vicent Ortuño i Ginestar.

Sebastià Garcia, com a secretari local del col·lectiu, ha donat a conèixer el nom dels guardonats, que rebran el premi el proper divendres 23 de novembre, a les 20 hores a la casa de la cultura Dénia.

Garcia ha fet un repàs de les trajectories de la CAPPEV i Ortuño. Del col·lectiu, el secretari local ha destacat el seu treball dedicat a la promoció del valencià, amb les campanyes del Voluntariat pel Valencià, els premis Sabori, o l’organització de les Trobades en Valencià a la Marina Alta. També he fet menció a les entitats que engloba la CAPPEV i la seua dedicació per aconseguir que els joves de la comarca reben una educació de qualitat.

Del premi individual, Garcia ha destacat el seu compromís per la comarca i la seues tradicions i cultura. Entre altres, ha ressaltat, el treball d’Ortuño al grup Ocell, al FestaCarrer, o a Acció Cultural del País Valencià. També ha fet menció l’empremta que està deixant a la comarca amb la gran faena de recerca i investigació sobre les tradicions a la Marina Alta. Garcia ha senyalat l’extens currículum de Vicent Ortuño, senyalant que bona part d’ell ha estat amb activitats relacionades amb la comarca.

Per últim va explicar el procés de tria dels premiats de cada any. Sent els militants els que proposen els col·lectius i persones, i després també els militants voten als candidats presentats.