El regidor del BLOC a l’Ajuntament de Dénia, Josep Crespo, ha donat a conéixer dos situacions molt específiques a l’Ajuntament que li serveixen d’exemple per a concloure que l’actual equip de govern fa una nul•la gestió política. Crespo ha parlat de l’aprovació de l’Expedient de la Línia de Finançament ICO-Entitats Locals 2011, que es va aprovar el passat dijous (amb l’abstenció del BLOC) i de determinats serveis que es realitzen per a l’Ajuntament sense cap tipus de contracte vigent, com és el cas del manteniment de platges i de la gestió del fem.

Pel que fa a la línia ICO, Josep Crespo ha fet referència a què es tracta d’un llistat que conté 1949 factures, 40 fulls de factures no pagades per l’Ajuntament i que deuen complir una seria de requisits per poder ser pagades. Si no s’acompleixen el que passarà és que s’haja de tornar a iniciar el procediment. El regidor del BLOC denuncia, de nou, la falta de diàleg de l’equip de govern, ja que aquest llistat es va lliurar a l’oposició un dia abans de la seua aprovació i sense cap opció de diàleg entre empresaris i partits polítics i critica també la falta de rigorositat amb què s’ha fet aquest llistat, ja que hi ha moltes empreses que no compleixen els requisits, per ser grups multinacionals.

“Tot açò repercutirà en els proveïdors locals que no cobraran en el temps degut i a més, tal i com hem pogut comprovar, el 20% de les empreses no cobrarà directament sinó, que ho farà una entitat financera. En la meua opinió aquesta línia ICO promou directament la recaptació de diners per a l’estat; s’haurien d’haver demanat els certificats necessaris per tal de garantir que tots els diners de l’ICO vagen a empreses locals per a que no es veja frenada la seua activitat comercial i productiva”, ha explicat Josep Crespo.

El regidor del BLOC remarca que tot aquest procés s’hauria d’haver estudiat millor, sense presses i amb l’objectiu d’evitar retards i aconseguir que tots aquests diners vagen als proveïdors i no a l’estat. D’altra banda, Josep Crespo ha fet referència a algunes situacions que es permeten i ocorren a l’ajuntament des de ja fa temps. “No entenc per què es realitzen serveis sense contracte, situacions que no se solucionen i s’allarguen en el temps i tot això sota la responsabilitat dels polític d’aquest Ajuntament. Em referisc al servei de manteniment de platges o al de recollida selectiva de fem”, ha explicat el regidor.

L’edil del BLOC ha explicat que el mes d’abril de 2010 es va rescindir el contracte amb l’empresa que realitzava el manteniment de les platges, es va traure a licitació e contracte i novament va quedar desert. “Actualment aquest servei l’està realitzant una empresa sense contracte, a la que difícilment se li poden demanar comptes i que treballa en base a un acord de la Junta de Govern Local”, ha relatat Crespo.

Per al BLOC, hi ha coses que no encaixen bé en aquest ajuntament i que tot és a causa de la nul•la gestió política d’aquest equip de govern.